U nastavi povijesti, prenijeti atmosferu i izazove srednjovjekovnog života često predstavlja izazov. Zbog toga sam osmislila društvenu igru „Kraljevstvo kuge“ koja omogućuje učenicima da kroz zabavu i strateško razmišljanje istraže teška vremena pandemija, društvenih previranja i borbe za opstanak u srednjem vijeku.
U društvenoj igri „Kraljevstvo kuge“ igrači preuzimaju uloge kmeta, plemića, plemkinje i biskupa, čiji je zajednički cilj pobjeći iz područja pogođenog kugom i sigurno stići do kraljevstva. Putovanje je puno izazova i prepreka koje vjerno dočaravaju opasnosti i društvene probleme srednjeg vijeka.
Svaki igrač baca kockicu kako bi odredio redoslijed igre. Igrač s najvećim brojem kreće prvi, a zatim igra ide u smjeru kazaljke na satu. Figurice svih igrača postavljaju se na početno polje označeno kao „Start“. Igrač na potezu baca kockicu i pomiče svoju figuricu za onoliko polja koliko pokazuje broj na kockici.
Ako igrač stane na polje s karticom izazova, izvlači karticu i slijedi upute. Kartice donose različite zadatke, poput suočavanja s inkvizicijom, seljačkim bunama ili susreta s vješticama.
Ukoliko dva igrača stanu na isto polje, izazivaju se na dvoboj kockica. Oba igrača bacaju kockicu, a onaj s većim brojem napreduje za broj polja koliko je pokazala kockica. Gubitnik ostaje na svom polju.
Da bi igrač stigao do kralja, mora baciti točan broj na kockici koji mu omogućuje dolazak na završno polje. Prvi igrač koji stigne do kralja postaje pobjednik i ostvaruje cilj igre – bijeg iz područja pogođenog kugom u sigurno kraljevstvo.
„Kraljevstvo kuge“ zabavan je i moćan alat za učenje povijesti. Kroz ovu igru, igrači uče o društvenim problemima i opasnostima srednjeg vijeka, poput kuge, inkvizicije i seljačkih ustanaka. U današnje vrijeme, kada sve više djece pokazuje različite emocionalne probleme zbog ranog doticaja s društvenim mrežama i sve prisutnom digitalizacijom, društvene igre im pomažu u razvijaju emocionalnih vještina kroz suradnju i natjecanje s drugim igračima.
Ova igra stvara uzbuđenje, znatiželju i veselje, čime potiče pozitivan stav prema učenju povijesti. Učenici s oduševljenjem sudjeluju u igri, što doprinosi trajnom usvajanju znanja i njihovom aktivnom sudjelovanju na nastavi.
„Kraljevstvo kuge“ pokazuje kako društvene igre mogu biti snažan alat za učenje povijesti. Spoj avanture i edukacije donosi duh srednjeg vijeka na stol te inspirira učenike na istraživanje prošlosti i razvija empatiju prema ljudima iz tog razdoblja.
Pozovite učenike na putovanje kroz povijest – uz „Kraljevstvo kuge“ neka učenje povijesti postane nezaboravna avantura!
Igru možete isprobati i naručiti preko web stranice www.crossnet.hr.