U trenutku kada je glavna tema svih razgovora aktualna konverzija službene hrvatske valute, donosimo diskurs viđenja kune kao nastavnog sredstva. Unatoč tome što kuna više nema komercijalnu vrijednost, njena vrijednost kao dijela hrvatske povijesti je nedodirljiva. Učenici vrlo često imaju potrebu pokazati učitelju povijesti predmete koje njihove obitelji čuvaju kao uspomenu na prošlost, a među njima se nerijetko nađu nevažeće valute. Kune su u tom kontekstu vrlo praktične za korištenje u nastavi, te se na njima vrlo vješto može temeljiti koncept istraživačke nastave.
Metodička preporuka
U današnjem članku donosimo metodičku preporuku s gotovim digitalnim sadržajem za obradu povijesnih ličnosti prikazanih na hrvatskim kunama. Poučavanje na predloženi način u skladu je s nastavom usmjerenom na ishode, a ne puko memoriranje činjenica kronološkim redom, budući da obuhvaća različite teme te je iznimno povoljna platforma za prožimanje domena u nastavi povijesti (društvo, ekonomija, politika, znanost i tehnologija te filozofsko-religijsko-kulturno područje).
Aktivni učenik razvija kompetencije
Digitalni sadržaj kreiran je tako da zahtjeva aktivnost učenika. Na početku su zadaci kojim se učenici pokušavaju prisjetiti onoga što znaju ili misle da znaju, zatim slijedi interaktivni poučni video o povijesti hrvatske kune. Glavni dio temelji se na istraživačkoj nastavi vođenoj poticajnim pitanjima, koja se može odrađivati individualno, u paru ili grupama, ovisno o procjeni nastavnika te prilagodbi pojedinom razredu u skladu s raspoloživim vremenom. Uključeni su i zadaci za samovrednovanje kojim učenici mogu provjeriti koliko su zapamtili i/ili razumjeli te čime se eventualno trebaju više pozabaviti. Uključen je i dodatni kreativan zadatak za darovite učenike ili one koji žele više, a omogućuje razvijanje individualnog talenta.