Javna povijest krajem srpnja ove godine dobiva novo Routledgeovo izdanje, Public in Public History (ur. Joanna Wojdon i Dorota Wiśniewska sa Sveučilišta u Wrocławu).


Osim što se radi o međunarodnom istraživanju uloge javnosti u javnoj povijesti, u knjizi se nalazi i poglavlje osnivačice i bivše urednice Povcasta, Tihane Kušter, “The Public of a Public History Website—Notes from the Field” u kojem ona osim o portalu progovara i o domaćoj historiografiji. Sve do njezina izlaska, knjigu možete naručiti po promotivnoj cijeni uz 20% popusta kako u mekom, tako i u tvrdom i e-Book izdanju.

Public in Public History
Public in Public History

Izdanje je nastalo kao međunarodno istraživanje uloge javnosti u javnoj povijesti: načinima na koje ljudi percipiraju, reagiraju i utječu na institucije povezane s poviješću, događaje, usluge i proizvode koji se bave prošlošću.

Knjiga se bavi teorijskim promišljanjima o javnosti ili o više njih, njezinom ulogom u javnoj povijesti, te empirijskim analizama aktivnih odgovora javnosti i utjecaja na postojeće oblike javne povijesti. Posebna se pažnja posvećuje digitalnoj javnoj povijesti, što olakšava dvostruku ulogu javnosti – kao primatelja i stvaratelja javne povijesti. S multinacionalnim autorskim timom, knjiga se temelji na raznim nacionalnim, ali i međunarodnim iskustvima i akademskim tradicijama, a svako poglavlje nadilazi nacionalne slučajeve da bi se promatralo transnacionalno. Narativi izgrađeni oko njihovih slučajeva bave se pitanjima kao što su uređivanje muzejske izložbe, upravljanje internetskom stranicom, analiziranje komentara čitatelja ili uključivanje neprofesionalne javnosti kao istraživača usmene povijesti.

S poglavljima koja se fokusiraju na istraživanja, komemoracije, muzeje i digitalni svijet, ovo je savršena kolekcija za sve koje zanima što javnost znači u javnoj povijesti.

“The Public of a Public History Website—Notes from the Field”

U poglavlju “The Public of a Public History Website—Notes from the Field” Tihana Kušter raspravlja o metodama koje javni povjesničari mogu koristiti pri postizanju ravnoteže između educiranja javnosti (kako o povijesnom sadržaju tako i o historiografskim pristupima) i privlačenja pozornosti javnosti prilikom uređivanja web stranice.

Fokus ovog poglavlja je na pisanju sadržaja (eng. content writing), vještini iz područja digitalnog marketinga koju smatra iznimno potrebnom u praksi bavljenja javnom poviješću – bilo da se pokreće privatni blog, web portal, objavljuju članci, pišu skripte za audio ili video podcast ili se objavljuju novosti o istraživanjima na društvenim mrežama. U poglavlju piše i o posebnim okolnostima u hrvatskoj historiografiji i društvu koja su pokrenula pitanja o obraćanju javnosti navikloj na pozitivističku i politiziranu povijest.

Sve metode i postavljena pitanja rezultat su dvogodišnjeg uređivanja hrvatske web stranice za javnu povijest Povcast.hr koja objavljuje recenzije novih znanstvenih radova, radove mladih stručnjaka iz humanističkih znanosti, materijale za podučavanje povijesti u osnovnim školama i srednjim školama te promovira kvalitetne YouTube kanale.

Sadržaj

1. Publics, Public Historians and Participatory Public History

PART I: Publics in Public History Research 

2. Digital Oral History and the Ethical Dilemmas of Dealing with Three Kinds of ‘Public’ in Public History  3. Public Between the State, and Academia: Cultural and Political Essentialism of Public History in Russia

PART II: Publics in Commemorations 

4. The Role of the Public in Shaping New Collective Memory(ies): The Irish Public and Their Representation of History during and after the Irish Civil War of 1922- 1923  5. Return to 1918: The Serbian American Public and World War I Memory at the Centenary  6. The Role of Distinct Publics in Framing and Re-Framing the Images of Historical Figures. A Study on the Publics Remembering Edith Stein   7. The Persistence of the Vanishing Indian in the Massachusetts Merrimack Valley: The Passaconaway Monument

PART III: Museums and Their Publics 

8. For the Public, by the Public, on the Public: The Triple Role of the Public in School Museums of History in Russia  9. Students as the Museums’ Public  10. On Fire, under Fire: Public Reactions to the Destruction of the Brazilian National Museum  11. Warsaw Rising Museum—on, with and for a Participatory Public

PART IV: Digital Publics 

12. Researching the Public(s) through Internet Readers’ Comments. Case Study of the Cursed Soldiers in North-Eastern Poland  13. Video-Gamers as Recipients and Creators of Public History: Let’s Play Videos as Public History  14. The Users of TripAdvisor as the Public(s) of Public History. Case Study of the Hiroshima Peace Memorial Museum  15. The Public of a Public History Website—Notes from the Field  16. The public(s) in public history

Knjigu izlazi 30. srpnja 2021. godine, a možete je naručiti po promotivnoj cijeni uz 20% popusta.