“We can’t change the past but we can change how we deal with the art that we have in our collection.”
Zašto u zbirkama muzeja diljem svijeta, pa tako i u njihovom, ima toliko malo djela koje su naslikale žene, pitanje je koje si postavljaju kustosi iz National Gallery u Londonu. Od 2300 umjetničkih djela koje se nalaze u posjedu National Gallery u Londonu, samo je 21 od njih naslikala žena. Kao što kažu, povijest ne možemo mijenjati. Ono što mogu učiniti jest da ukažu na društvene norme koje su uzrokovale gotovo nemjerljiv nesrazmjer u umjetnosti te da iskažu poštovanje ženama koje su unatoč društvenim normama i svim preprekama uspjele ući u kanonsku povijest umjetnost.
To su Rachel Ruysch, dvorska slikarica i majka desetero djece, Artemisia Gentileschi, svjetska putnica i prva članica firentinske Akademije, Elisabeth Vigée Le Brun, slikarica Marije Antoanete, dvora i plemstva u predvečerje Revolucije te Rosa Bonheur, najpoznatiji devetnaestostoljetni slikar (!) životinja. Uz njih, u seriji kraćih petominutnih videozapisa koje je National Gallery nedavno objavila na YouTube kanalu, obraća se pozornost i na žene, naručiteljice, koje su oblikovale današnju kolekciju umjetničkih djela u National Gallery u Londonu. Serija kraćih filmova nastala je ususret nedavnoj akviziciji Autoportreta Artemisije Gentileschi iz 1615.-1617. o čemu su također objavljena dva videozapisa. Videozapisi su dostupni uz titlove na engleskom jeziku.
-
Why are there so few female artists in the National Gallery?
-
Rachel Ruysch: Painter of the court and mother of 10 | National Gallery
-
Rosa Bonheur: “As far as males go, I only like the bulls I paint” | National Gallery
-
Artemisia Gentileschi: “The Spirit of Caesar in the soul of a woman!” | National Gallery
-
Elisabeth Vigée Le Brun: Painting royalty, fleeing revolution | National Gallery
-
The women who shaped our collection | National Gallery